Emeltszintű idegen nyelv
Iskolánkban kiemelten kezeljük az idegen nyelv oktatását.
A képzés harmadik évfolyamon kezdődik, az óraszámok heti három óráról négy órára emelkednek. Az emelt szintű képzést segítik a délutáni kiscsoportos nyelvi szakkörök. A nyelvtanítás fő célja a kommunikációs kompetencia fejlesztése, a cél nyelv kultúrájának bemutatása, egy másik kultúra sajátos értékeinek megismertetése. Fontos, hogy a diákoknak alkalmuk legyen használni a nyelvet, hiszen az idegen nyelv tanítása elsősorban a gyakorlati nyelvi készségek elsajátítását szolgálja. Ezt a munkát segítik a testvérvárosi kapcsolatok, nyelvi táborok.( Írország, Dél- és Észak Anglia, London , Wernau , Bretzfeld, Prien )
Nyelvoktatás minden évfolyamon bontott csoportban történik. Az „a” osztályban mindkét csoport angol nyelvet tanul, míg a „t” osztályban a diákok választhatnak az angol és német nyelv között.
A vizsgarutin megszerzéséhez próba nyelvvizsgát szervezünk. Intenzív nyelvtanulással, megfelelő szorgalommal lehetőség van arra, hogy diákjaink alap vagy közép fokú nyelvvizsgát szerezzenek.
Az idegen nyelv oktatását jól felszerelt nyelvi laborok segítik.

A testnevelés terén fontosnak tartjuk, hogy az élet kihívásaira válaszolni képes egészséges, edzett, aktív, küzdeni és alkalmazkodni tudófiatalokat neveljünk. A tanulók testi képességeinek sokoldalú fejlesztését, melyre a speciális sporttevékenységek ráépíthetők, biztosítva az élsport utánpótlásának nevelését. A gyermekekben kialakul egy egészséges küzdő- és versenyszellem, erős kitartás. Nem jellemző a dolgok feladása. Ég bennük a folytonos bizonyítási vágy, mely a sportban, tanulásban egyaránt megmutatkozik.
A testkultúra fejlesztését az alapsportágak (atlétika, labdajátékok, úszás, stb.) mellett sok más mozgáscsoport testgyakorlat (karate, ritmikus gimnasztika, aerobik, floorball, stb.) egészíti ki.
Az oktatás eredményességét nagymértékben segíti , hogy a testnevelés tantárgyat már az első osztálytól kezdve szaktanárok tanítják, valamint a jól felszerelt tornacsarnok, kondicionáló terem, és a tágas sportudvar. A „t” osztályban többletórát a diákoknak az egy óra délutáni kötelező sportkör jelent.
Az első évfolyamra történő belépésnél a speciális képzési formák közül a testnevelés igényli a képességszint felmérését. A versenyt, melynek neve "OVIS OLIMPIA" iskolánk rendezi az összes budaörsi óvoda részvételével. A helyezettek kupát, érmet és értékes jutalmat kapnak.
Maximális osztálylétszám 26 fő.
A felső tagozatos tanulóknak bármilyen választott sportágban, egyesületbe le kell igazolnia magát, vagy pedig az iskolában délután működő sportkörökre kell beiratkozni. A választást nagymértékben segíti a Budaörsi Diáksport Egyesület (BDSE), Budaörsi Sport Club (BSC) szakosztályainak kínálata - atlétika, aerobik, ritmikus gimnasztika, kosárlabda, röplabda, asztalitenisz, labdarúgás, karate, cselgáncs, tenisz és iskolánkban működő: floorball, foci, kosárlabda, atlétika szakosztályok.
Iskolánkban 1993 óta folyik informatika oktatás. 2001-től már első osztálytól kezdve lehet választani a korosztályhoz illő és tevékenységközpontú informatika oktatást. Fontos számunkra a rendszerszemléletű gondolkodás kifejlesztése gyermekeinkben, hogy a környezetükben lévő informatikai eszközöket céljaik elérésében, munkájuk megkönnyítésére tudatosan használják.
A diákok részt vesznek az iskolaújság szerkesztésében, így alkalmazzák és gyakorolják a tanult ismereteket.
A képzés kiscsoportos (max. 14 fő) foglalkozás keretében történik.
Az oktatáshoz jól felszerelt számítástechnikai szaktantermek állnak a tanulók rendelkezésére. Egy tanuló - egy gép.
A tanulást segíti az INTERNET használatának lehetősége is.
Az informatikai szemléletmód kialakítását, az egyéni képességek fejlesztését, valamint tanulóink eredményességét segíti a hatodik osztálytól belépő nívócsoportos matematika oktatás.
Szakmai és pedagógiai munkánk fontos része az egészséges életmódra nevelés.
Nemzetközi program részeként, erős szülői támogatással a hátunk mögött jutott be iskolánk abba a körbe, melynek részeként az országban elsők között vezette be azEgészségtan, tantárgyat. Ezeken az órákon olyan területeket érintünk, melyek segítségével felhívjuk tanulóink figyelmét a káros szenvedélyek hatásaira, az egészséges táplálkozásra, mozgásra. Felkészítjük őket a családtervezésre, a gyermekvállalásra. 1993-ban alapító tagja voltunk az Egészségesebb Iskolákért Hálózat Magyarországi Egyesületének. Iskolánk megalakulásától kezdve dohányfüst-mentes.
Célunk:
Erdei iskola

Iskolánk alsó tagozatos tanulóit az 1993./94. tanévtől folyamatosan visszük erdei iskolába. Időtartama, egy hét.(június első hete)
Az erdei iskola oktatási célja:
Hazánk tájainak, természeti és gazdasági földrajzának megismerése. Történelmi múltunk, hőseink, megidézése, megismerése, gyermekközelbe hozatala. Néphagyományokat bemutatva a népi építészet, kézművesség, népviselet, népköltészeti ismeretek elmélyítése. Kulturális örökségünk megismerésén keresztül példaadás.
Az erdei iskola nevelési célja:
A tanulókat önállóságra, önfegyelemre nevelni. Tiszteljék társaikat, hajtsák végre a kiadott utasításokat. Védjék a természetet, ne bántsák a növényeket, állatokat. Legyenek büszkék természeti értékeinkre, s tegyenek meg mindent a természet védelmében.
*
Erdei iskoláink színhelyei:
BALATONFELVIDÉK
VÉRTES
BÖRZSÖNY
MÁTRA
BÜKKSOMOGYI - ZALAI DOMBSÁG
ZSÓRY - MEZŐKÖVESD
*
Az erdei iskola élményeit, ismereteit munkafüzetben rögzítjük, melyet a vidék adta lehetőségek alapján az osztályfőnök a szülők és a tanulók bevonásával állítunk össze. A tanulók ezt megkapják, kirándulásaik alkalmával kitöltik. Így rögzül bennük az ismeretanyag, s maradandó élmény lesz a későbbi lapozgatás is.
Szabadidő
Szakkörök | A tanulók igényei szerint, minimum 10 fő esetén indítunk: dráma, repülőmodellező, virágkötészet, folt hátán folt, fizika, kémia, biológia, rajz, modellező, üvegfestő, matematika, vöröskeresztes, furulya, fotó, sakk stb. szakköröket. |
Sportkör | Az iskolai sportkör alkalmas házibajnokságok megszervezésére és lebonyolítására, labdajátékokra. (foci, atlétika, sorverseny, floorball, kosárlabda, karate) |
Internet használat | A délutáni órákban, tanítási időn kívül a tanulók szabadon használhatják az Internet böngészőket, szórakozásra, tanulásra, rendszergazdai felügyelet mellett. |
Nyitott gépek | A tantermekben, könyvtárban elhelyezett számítógépeket a délutáni órákban tanulóink tanári felügyelettel használhatják. |
Kondi terem | A hét napjain délután használható, tanítási, gyógytestnevelési időn kívül. |
Könyvtár | A könyvtárban kitűnő összetételű kézikönyvtár, periodikumok, ismeretterjesztő irodalom, mesekönyvek várják a diákokat. Erőteljes szerepvállalással, gazdag tanórán kívüli tevékenységgel segíti az intézmény tanítási- tanulási tevékenységét. |
DÖK | A DÖK rendezvényeihez termek, technikai berendezések, tanári felügyelet biztosítása. (Mikulás bál, Farsangi mulatság, Locsoló bál, DÖK nap.) DÖK elnök: Vadász Dániel 8.t. |
Studió | Az iskolarádió és iskolaújság szerkesztéséhez, komoly felszerelést biztosítunk. |
Tanfolyam | Igény szerint nyelvi előkészítő, társastánc, néptánc, informatika, tanulásmódszertan tanfolyamokat tartunk. |
Táborok | Sítábor, vizitábor, külföldi és belföldi nyári tábor, gyalogos vándortábor, nyelvi táborok (ausztriai, németországi diákcsere program ). |
Sportudvar | Délután sportköri időn kívül a gondnokkal, igazgatóval egyeztetve felügyelet mellett használható. |

Kabala Színház
A színjátszás alapjait, mesterségbeli fogásait, fortélyait a színházi próbákon ismerhetik meg tanulóink. Évente két előadás alkalmával megmutathatják tehetségüket.
Az előadások nyilvánosak.