1) Általános tudnivalók:
2011. december 30-án megjelent az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) kormányrendelet. A Korm. rend. rendelkezései alapján 2012. január 1-jétől a diákigazolvány igénylési folyamata teljesen elektronikus. A diákigazolvány igénylés menete 2012. február 6-tól megváltozott!
2) Fénykép és aláírás elkészítése, adatok pontossága:
A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák végzik külön ingyenes szolgáltatásként.
A fényképezési szolgáltatás igénybevételéhez az alábbi iratokat kell a jogosultnak az okmányirodában bemutatnia:
a.) Születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy
b.) Egyéb érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél) és lakcímkártya.
Az eljárás részeként a jogosult egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer adatlapot kap az okmányirodai ügyintézőtől, melyen a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és 14. éven felüli jogosult aláírása szerepel.
A tanuló (szülő) az intézményi ügyintézőnél jelenti be a diákigazolvány igényét, az okmányirodán kapott adatlap leadásával.
3) A diákigazolvány postázása:
Az elkészült diákigazolványt a Korm. rendelet rendelkezései szerint az intézménybe postázzák.