Kedves Szülők!
Engedjék meg, hogy néhány olyan tanáccsal, tapasztalattal szolgáljunk, amire érdemes figyelmet fordítaniuk, hogy gyermekük kiegyensúlyozott, boldog, sikeres iskolás legyen.
- A nevelés a család feladata! Az alapokat a család rakja le, mi arra tudunk építkezni. Ha a háznak nincs alapja, vagy rossz az alapja, arra nem lehet falat húzni. Mi folytatjuk, kiegészítjük az otthoni nevelést, de a családot pótolni nem tudjuk.
- A példamutatásnak nagyon nagy a szerepe, ám talán ennél is fontosabb, hogy bízzanak a gyermekükben. Amit tanítottak nekik, az a megfelelő időben beérik. Ezt nem „prédikációkkal” érjük el, hanem sok-sok beszélgetéssel.
- A jól nevelt gyermek nem idomított, hanem szeretetteljes családban él, ott követi a viselkedési mintákat, az alkalmazkodást is.
- Szeretni tanítsák gyermekeiket ebben a nehéz világban, ahol minden az anyagiakról szól! A legnagyobb ajándék az együtt töltött idő legyen! Nem a legdivatosabb ruháira, játékaira, a legmodernebb mobiltelefonjára stb. fog emlékezni, hanem a közös élményekre.
- A gyerek mindig érezze, hogy a család mellette áll, a helytelen cselekedetet ítéljük el. Nyújtson a család érzelmi biztonságot! Az érzelmileg kiéhezett gyerek csábítható, könnyen keveredik rossz társaságba.
- Ne rombolják le egymás tekintélyét az elvált szülők, mert ennek eredményeként se apja, se anyja nem lesz a gyermeknek, akit tisztelni tudna, melynek következtében bizonytalanul áll majd később is a világban. Ha nem tiszteli a szüleit, a pedagógusokat sem fogja. Ennek hiányában az oktató-nevelő munkánk sem lehet eredményes.
- Már ebben a korban kell megtanulniuk a precíz, gondos munkát, rendszeretetet. A kontár munka itt alapozódik meg. Mindegy, hogy milyen munkát választ majd később, de abban a legjobb legyen.
- A házimunkát végző gyerekek általában jobb tanulók társaiknál. Legyen a gyereknek saját feladata, felelőssége, önállóságra neveljük őket!
- Mutassanak példát, tapasztaltassák meg, hogy ha valamit el akarunk érni, azért tennünk is kell!
- Ajánljuk a szerető szigort! Gyermekeink az engedékenységet nem sokra becsülik. A gyermekek a kiszámítható környezetben érzik biztonságban magukat.
- Amelyik gyermek nem alussza ki magát, az nem tud figyelni a tanórákon, tehetsége nem fejleszthető.
- A tehetséges gyermeknek is jár a gyerekkor, ne terheljük túl különórákkal! Könnyen „befullad”, nem tudja később a megfelelő időben kibontakoztatni tehetségét. Ne akarják a saját álmaikat megvalósíttatni velük!
„A gyerek a világra nyitott lény, kész a befogadásra, jóra jóval válaszol, simogatásra simogatással, jókedvre jókedvvel, tevékenységre tevékenységgel.”
Sajgóné Szuszán Zsuzsanna tanítónő
és az Iskolavezetés
Esemény | Időpont |
A Magyar Kultúra Napja - megemlékezés | 2021. január 22. |
Az I.félév utolsó napja | 2021. január 22. |
Középiskolai írásbeli felvételi vizsga | 2021. január 23. |
Félévi értesítők kiosztása | 2021. január 29. |
7 szokás - Sikereink ünneplése | 2021. január 29. |
Félévi értekezlet | 2021. február 2. |
Kommunista és egyéb diktatúra áldozatai-megemlékezés | 2021. február 25. |
Nyílt napok a leendő elsősök szüleinek | 2021. március 8-9. |
1848-as szabadságharc - ünnepély | 2021. március 12. |
Pályaorientációs nap | 2021. március 31. |
Tavaszi szünet | 2021. április 1-6. |
A Holokauszt áldozatai - megemlékezés | 2021. április 16. |
Idegennyelvi mérés | 2021. május 19. |
OKM/ Állatkert | 2021. május 26. |
Kesjár-nap/DÖK-nap | 2021. május 28. |
Nemzeti Összetartozás napja-megemlékezés | 2021. június 2. |
Tanulmányi kirándulás | 2021. június 3-4. |
Ballagás | 2021. június 11. |
Tanévzáró | 2021. június 15. |